СПОЖИВАЧАМ

RITON TRADE energy

Вигідні тарифи на електроенергію, підібрані саме для Вашого бізнесу.

Нормативно правова база

Постачання електричної енергії
  • Закон України «Про ринок електричної енергії» № 2019-VIII від 13.04.2017

    Дізнатись більше
  • Постанова НКРЕКП від 14.03.2018 № 307 “Про затвердження Правил ринку”

    Дізнатись більше
  • Постанова НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469 “Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу”

    Дізнатись більше
  • Постанова НКРЕКП 12.06.2018 № 375 “Про затвердження Порядку забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання”

    Дізнатись більше
  • Постанова НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 “Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії”

    Дізнатись більше
  • Постанова НКРЕКП від 14.03.2018 № 311 “Про затвердженння Кодексу комерційного обліку електричної енергії”

    Дізнатись більше
  • Постанова НКРЕКП № 44 від 18.01.2022 р. “Про видачу ліцензій з постачання електричної енергії споживачу”

    Дізнатись більше

FAQs

Розповсюдженні запитання

1 січня 2019 року в Україні розпочався перший етап державної реформи ринку електроенергії для того, щоб він почав працювати за європейською моделлю. Отже, з початку 2019 року енергопослуги споживачам в Україні надаватимуть дві різні компанії. Оператор системи розподілу електричної енергії, до мереж якого приєднаний споживач та компанія-постачальник, якого обирає сам споживач. Це дві незалежні компанії – з різними кол-центрами, рахунками та ліцензіями.

Раніше функції з розподілу та постачання електроенергії були зосереджені в одній компанії. Європейський досвід показує, що коли функції розділені між двома незалежними компаніями – система працює швидше та зручніше для споживача. Кожна компанія зосереджена на своїх завданнях, обслуговує споживачів якісніше й оперативніше.

  • Які завдання має кожна компанія, яка обслуговує споживачів?

    Забезпечувати належну якість надання послуг з постачання електричної енергії відповідно до вимог чинного законодавства та Договору.

  • Які є функції оператора системи розподілу?

    Оператор системи розподілу надає послуги з розподілу електричної енергії користувачу БЕЗПЕРЕРВНО, крім випадків, передбачених договором про надання послуг з розподілу електричної енергії та Кодексом системи розподілу.

  • Який порядок зміни електропостачальника за ініціативою споживача?

    Зміна електропостачальника споживачем здійснюється на безоплатній основі. У разі вибору споживачем іншого електропостачальника згода попереднього електропостачальника на припинення з ним договору про постачання електричної енергії споживачу не потребується.

  • Терміни укладання договору?

    Зміна електропостачальника за ініціативою споживача має бути завершена протягом періоду, що починається з дня повідомлення споживачем нового електропостачальника про наміри змінити попереднього електропостачальника, але у строк, що не перевищує 21 календарний день з дня вказаного повідомлення.

Споживач має право
Споживач забов’язується

1) забезпечувати своєчасну та повну оплату спожитої електричної енергії згідно з умовами цього Договору;

2) укласти в установленому порядку договір споживача про надання послуг з розподілу електричної енергії з оператором системи для набуття права на правомірне споживання електричної енергії та транспортування електричної енергії до межі балансової належності об’єкта Споживача;

3) раціонально використовувати електричну енергію, обережно поводитися з електричними пристроями та використовувати отриману електричну енергію виключно для власного споживання та не допускати несанкціонованого споживання електричної енергії;

4) протягом 5 робочих днів до початку постачання електричної енергії новим електропостачальником, але не пізніше дати, визначеної цим Договором, розрахуватися з Постачальником за спожиту електричну енергію;

5) надавати забезпечення виконання зобов’язань з оплати за постачання електричної енергії у випадку неможливості погасити заборгованість за постачання та/або перебування в процесі ліквідації чи банкрутства відповідно до Цивільного кодексу України та ПРРЕЕ;

6) безперешкодно допускати на свою територію, у свої житлові, виробничі, господарські та підсобні приміщення, де розташовані вузли обліку електричної енергії, засоби вимірювальної техніки тощо, представників Постачальника після пред’явлення ними службових посвідчень для звіряння показів щодо фактично спожитої електричної енергії;

7) забезпечити передачу на адресу Постачальника підписаного з боку Споживача Акт купівлі-продажу та Акту звірки взаємних розрахунків за розрахунковий період протягом місяця наступного за розрахунковим;

8) відшкодовувати Постачальнику збитки, понесені ним у зв’язку з невиконанням або неналежним виконанням Споживачем своїх зобов’язань перед Постачальником, що покладені на нього чинним законодавством та/або цим Договором;

9) виконувати інші обов’язки, покладені на Споживача чинним законодавством та/або цим Договором.

1) обирати спосіб визначення ціни за постачання електричної енергії на умовах, зазначених у комерційній пропозиції, обраній Споживачем;

2) отримувати електричну енергію на умовах, зазначених у цьому Договорі;

3) купувати електричну енергію із забезпеченням рівня якості комерційних послуг, відповідно до вимог діючих стандартів якості надання послуг, затверджених Регулятором, а також на отримання компенсації за порушення таких вимог, розмір якої визначено в комерційній пропозиції;

4) безоплатно отримувати всю інформацію стосовно його прав та обов’язків, інформацію про ціну, порядок оплати спожитої електричної енергії, а також іншу інформацію, що має надаватись Постачальником відповідно до чинного законодавства та/або цього Договору;

5) безоплатно отримувати інформацію про обсяги та інші параметри власного споживання електричної енергії;

6) звертатися до Постачальника для вирішення будь-яких питань, пов’язаних з виконанням цього Договору;

7) вимагати від Постачальника надання письмової форми цього Договору;

8) вимагати від Постачальника пояснень щодо отриманих рахунків і у випадку незгоди з порядком розрахунків або розрахованою сумою вимагати проведення звіряння розрахункових даних та/або оскаржувати їх в установленому цим Договором та чинним законодавством порядку;

9) проводити звіряння фактичних розрахунків в установленому ПРРЕЕ порядку з підписанням відповідного акта;

10) вільно обирати іншого електропостачальника та розірвати цей Договір у встановленому цим Договором та чинним законодавством порядку;

11) оскаржувати будь-які несанкціоновані, неправомірні чи інші дії Постачальника, що порушують права Споживача, та брати участь у розгляді цих скарг на умовах, визначених чинним законодавством та цим Договором.

Скачати права та обов’язки споживача

Залишились запитання? Ми з Вами зв’яжемось

Дякую! Ми з Вами зв'яжемося найближчим часом.